Ke stažení
CHYBA JE KAMARÁDKA
Cíl aktivity
Cílem aktivity je pomoci dětem překonat strach z chyb, naučit je chápat chybu jako přirozenou součást učení a posílit pozitivní přístup k vlastnímu vzdělávání.
KUFŘÍK PRO BUDOUCÍ PRVŇÁČKY
INTERAKTIVNÍ KUFŘÍK PRO BUDOUCÍ PRVŇÁČKY
Pro 1 žáka potřebujete už jen: 1x desky s klopami, 1x oboustranně lepicí suchý zip, 1x tkaničku, 1x laminovací folii, 2x barevný papír na výrobu obálek
OBSAH:
BOTA: zalaminovat, proděravět poslední dírky, vložit tkaničku, nalepit (tisk strana 1)
DESATERO PRVŇÁČKA: (strana 4)
HRA S KOSTKOU: složit do harmoniky (strana 12)
ŠKOLNÍ TAŠKA A JEJÍ OBSAH: (oboustranný tisk stran 2 a 3)
BLUDIŠTĚ: přeložit po delší hraně, nalepit na klopu (strana 8)
HLEDÁNÍ ROZDÍLŮ: přeložit po delší hraně, nalepit na klopu (strana 7)
SPOJOVÁNÍ TEČEK: přeložit na 9 částí (strana 10)
PEXESO: vložit do předem připravené obálky (strana 9)
MOZKOCVIČENÍ: přeložit na 9 částí (strana 11)
HOUSENKOVÉ POUTKO: tisk na tvrdší papír
TVARY K VYSTŘIŽENÍ: nařezat na A6 a vložit do obálky (strany 5, 6)
INTERAKTIVNÍ KUFŘÍK PRO BUDOUCÍ PRVŇÁČKY
ČTENÍ S POROZUMĚNÍM - JARNÍ VESELÉ BÁSNIČKY
VÁNOČNÍ KALENDÁŘ 2023 + BETLÉM
Část s úkoly do adventního kalendáře je třeba vytisknout oboustranně
Doporučený postup k papírovému BETLÉMU:
1. stavba betlému
2. - 15. postavy a zvířata
16., 17., 18., tři králové
19. - 20. andělé
21. kometa
22. Josef
23. Marie
24. Ježíšek v jesličkách
AKTIVNÍ DIDAKTICKÉ KOSTKY
PRO MŠ, 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ
Jedná se o kopírovatelný materiál formátu A4, který je určen pro děti od mateřské školy až po učivo škol základních. Na každé stránce najdete model krychle, který obsahuje konkrétní učivo, nebo téma. Doporučujeme tisknout na tvrdý papír, aby se s kostkou mohlo lépe manipulovat. Jedna krychle je určená pro skupinu o počtu dvě až čtyři děti.
TÉMATA a ukázky aktivit:
str. 3 – ČÍSLICE 1 – 6 („Vymýšlejte slova od zvoleného písmene s počtem slabik na kostce.", „Vymýšlejte věty s počtem slov hozených na kostce.", „Udělejte tolik dřepů, skoků, kolik padlo na kostce." ...)
str. 4 – MĚKKÉ SLABIKY („Vymýšlejte slova se slabikou, která padla, napište je."...)
str. 5 – DI, TI, NI, DY, TY, NY(„Vymýšlejte slova se slabikou, která padla, napište je."...)
str. 6 – SLOVNÍ DRUHY(„Napište co nejvíce slov, která vyjadřují zadaný slovní druh."...)
str. 7 -13 VYJMENOVANÁ SLOVA („Při házení kostkou vyjmenuj řadu vyjmenovaných slov zadaného písmene.", dále se plní úkoly na kostce)
str. 14 – VZORY RODU MUŽSKÉHO („Vymysli nebo napiš slovo dle vhozeného vzoru.")
str. 15 – VZORY RODU ŽENSKÉHO („Vymysli nebo napiš slovo dle vhozeného vzoru.")
str. 16 VZORY RODU STŘEDNÍHO („Vymysli nebo napiš slovo dle vhozeného vzoru.")
str. 17 OSOBA A ČAS SLOVES (Učitel zadá sloveso, děti ho převedou do tvaru hozeného na kostce, lze pracovat ústně či písemně.)
str. 18 TVARY SLOVES (Učitel zadá sloveso, děti ho převedou do tvaru podle osoby hozeného na kostce.)
str. 19 VĚTNÉ ČLENY („Vymyslete a napište větu, ve které podtrhnete slovo vyjadřující větný člen hozený na kostce.")
str. 20 SLOVA PODŘAZENÁ („Vymýšlejte slova podřazená k obrázku na kostce.")
str. 21 RÝSOVÁNÍ („Narýsuj geometrický tvar podle zadání.")
str. 22 SUDÁ ČÍSLA („Vytvořte a vyřešte příklad na zadanou početní operaci, který obsahuje tolik čísel, jako je uvedeno na kostce." „Určete příklad, jehož výsledek je hodnota na kostce." ...)
str. 23 LICHÁ ČÍSLA („Vytvořte a vyřešte příklad na zadanou početní operaci, který obsahuje tolik čísel, jako je uvedeno na kostce." „Určete příklad, jehož výsledek je hodnota na kostce." ...)
str. 24 ZAOKROUHLOVÁNÍ (Učitel zadá číslo, děti podle hozeného zadání na kostce řeší úlohu.)
str. 25 KOOPERATIVNÍ ROLE (paleta = namaluj, počítadlo = vytvoř slovní úlohu, maska = předveď pantomimu, pergamen a pero = vymysli větu, ústa = řekni vlastními slovy, spirála = brainstorming)
str. 26 BARVY („Vymýšlej, piš slova mající barvu podle zadání na kostce.")
str. 27 ZVUKY 1 („Předveď zvuk podle obrázku na kostce.")
str. 28 ZVUKY 2(„Předveď zvuk podle obrázku na kostce.")
str. 29 EMOCE(„Předveď, jak se člověk cítí podle obrázku na kostce.")
str. 30 SOCHY 1 („Vytvořte sochu podle obrázku na kostce.")
str. 31 SOCHY 2(„Vytvořte sochu podle obrázku na kostce.")
str. 32 PRÁZDNÁ SÍŤ KRYCHLE(Slouží k vlastnímu zadání úloh.)
SEBEOBSLUHA - PŘIŘAZOVACÍ KARTIČKY (MŠ)
Kartičky je nutné rozstříhat.
Čím si učešu vlasy? Co potřebuji k ostříhání nehtů? ...
Co si obéknu na ruce? ...
Stáhnete kliknutím na:
SEBEOBSLUHA - PŘIŘAZOVACÍ KARTIČKY
ČESKO-UKRAJINSKÉ NÁZVY MĚSÍCŮ V ROCE A ROČNÍCH OBDOBÍ
1) Karty velikosti A4 (možné tisk i v A5) s česko - ukrajinskými názvy měsíců v roce. V horní části naleznete český název s ukrajinskou transkripcí, uprostřed obrázek s obrázkovým vyjádřením měsíčního období a ve spodní části název v ukrajinštině s českou vyslovností.
2) Kartičky do ruky - přiřazování slova k obrázku s okamžitou kontrolou na rubové straně kartiček. Nutný oboustranný tisk. 4xA4 pro jednoho žáka/jednu skupinu. Materiál je připravený k barevnému oboustrannému tisku po delší hraně. Následně je vhodné ho zalaminovat a poté rozstříhat dle připravených čar. Děti mohou s touto pomůckou pracovat zcela samostatně, protože si ihned zkontrolují, zda k sobě přiřadily náležité termíny. Pokud spojí obrázek a správný nápis, otočí obě kartičky a z jejich druhé strany vidí zpětnou vazbu. Jestliže se barva smajlíků u obou kartiček shoduje, je řešení správné. Pokud vytisknete pouze stránky 2, 4, můžete kartičky využít jako pexeso.
Stáhnete kliknutím na:
ČESKO-UKRAJINSKÉ NÁZVY ŠKOLNÍCH POTŘEB
1) Karty velikosti A4 (možné tisk i v A5) s česko - ukrajinskými názvy školních potřeb. V horní části naleznete český název s ukrajinskou transkripcí, uprostřed obrázek s danou pomůckou a ve spodní části název v ukrajinštině s českou vyslovností.
2) Kartičky do ruky - přiřazování slova k obrázku s okamžitou kontrolou na rubové straně kartiček. Nutný oboustranný tisk. 4xA4 pro jednoho žáka/jednu skupinu.
Stáhnete kliknutím na:
ČESKO-UKRAJINSKÉ NÁZVY ŠKOLNÍCH POTŘEB
ČESKO - UKRAJINSKÉ NÁZVY ŠKOLNÍCH POTŘEB - OBRACEČKY, KARTIČKY DO RUKY
ČESKO - UKRAJINSKÉ NÁZVY MÍSTNOSTÍ VE ŠKOLÁCH
Materiál k vytištění obsahuje 11 obrázkových karet formátu A4 s česko - ukrajinskými názvy místností ve škole. V horní části listu najdete označení místnosti, které je psáno v češtině s transkripcí výslovnosti v ukrajinské azbuce. Pod nápisem se nachází obrázek zachycující činnosti v daných prostorách. V dolní části karty je pod obrázkem napsáno stejné slovo v ukrajinštině. Zde již fonetický přepis koresponduje s českými znaky písmen.
OBSAH
11 karet formátu A4 (wc dívky, wc chlapci, školní družina, tělocvična, jídelna, šatna, kuchyně, sborovna, jídelna, hudebna, počítačová učebna)
STÁHNETE KLIKNUTÍM NA:
ČESKO - UKRAJINSKÉ NÁZVY MÍSTNOSTÍ VE ŠKOLÁCH
ČESKO-UKRAJINSKÁ ABECEDA
Materiál je určený pro ukrajinské děti, které umí číst. Na každém listu formátu A4 najdete znak tiskacího českého písmene a k němu fonetický ekvivalentní symbol v ukrajinské abecedě. Dále se u obou znaků nachází obrázek začínající na určené písmeno, které zní v obou jazycích téměř stejně. Pomůcka obsahuje i souhrnný list A4, který mohou děti používat v lavicích.
Při výuce ukrajinských dětí, které již umí číst, lze materiál ve třídě vystavit ke snadnější orientaci při čtení a psaní českých slov, při výuce nových slovíček.
Obsah: 40 barevných stran formátu A4
1 souhrnný list formátu A4 řazený dle ukrajinské abecedy
1 souhrnný list formátu A4 řazený dle české abecedy
UPRAVENO, DOPLNĚNO 21.3.2022
STÁHNETE KLIKNUTÍM NA: