O nás

VÍTEJTE v našem internetovém obchodě AKTIVNÍ ŽÁK!

Nabízíme Vám učební pomůcky, které vyrábíme na základě zkušeností z mnohaleté učitelské praxe. Podporujeme moderní formy výuky, kde se zaměřujeme převážně na činnostní učení a aktivitu jednotlivce (samostatně či v týmu).

KOMU JSOU NAŠE VÝUKOVÉ POMŮCKY URČENY?

  • žákům pro jejich aktivní učení
  • učitelům pro usnadnění práce a ušetření času s náročnou přípravou
  • rodičům a jejich dětem pro snadnější domácí přípravu do školy a zábavnější formu učení

Naše didaktické výukové pomůcky:

  • zapojí do učení všechny žáky
  • umožňují zábavnou formou procvičování znalostí s následnou zpětnou vazbou
  • podporují rozvoj jemné motoriky, neboť mnohé z nich vyžadují manipulaci s kartičkami, kostkami, figurkami, kolíčky a jinými drobnými předměty
  • napomáhají k rozvoji samostatnosti
  • zaměřují se na kooperativní výuku
  • slouží k práci s třídními kolektivy

_____________________________________________________________________________________________ 

Jak to všechno začalo?

Původ Aktivního žáka sahá až do dob naší spolupráce na Základní škole Smržovka, kterou považujeme za školu s velkým "Š". Zde jsme měly možnost rozvíjet své pedagogické dovednosti, vyučovat kooperativně, pracovat na projektech a naučit se hodnotit slovně. Když jsme jednoho dne stály u kočárků, uvědomily jsme si, že nás tvorba učebních pomůcek naplňuje a že bychom své zkušenosti rády předaly dál. Tak začala postupně vznikat myšlenka Aktivního žáka.

Filosofie našeho podniku vychází z jeho názvu – naše učební pomůcky jsou navrženy tak, aby podporovaly aktivní zapojení žáků ve výuce. Při vývoji domácích cvičení se snažíme o to, aby si děti mohly učivo procvičovat samy, zábavnou a efektivní formou, přičemž si svou práci mohou okamžitě ověřit. Důraz klademe také na spolupráci s rodiči, a proto některé z našich pomůcek jsou koncipovány jako hry pro dospělé a děti.

Ve školním prostředí se zaměřujeme na činnostní učení v různých výukových předmětech. Každý žák má možnost pracovat s pomůckou individuálně, ale také ve skupině, což umožňuje efektivní vyučování celé třídy najednou. Dále se zabýváme kooperativním vyučováním a máme bohaté zkušenosti s lektorováním a mentorováním učitelů na jiných školách. Pomůcky, které nabízíme, jsou navrženy tak, aby podporovaly kooperativní výuku a usnadnily práci pedagogům při zadávání, provádění a hodnocení výukových aktivit.

Každá naše učební pomůcka je doplněna podrobným návodem, jak ji efektivně využít ve výuce. Pro školní verze obvykle poskytujeme tři možnosti práce s pomůckou: individuální cvičení, skupinové aktivity a kooperativní výuku.

 


Za tým Aktivního žáka

Mgr. Lucie Rakušanová (vývoj a tvorba pomůcek, grafika)

Mgr. Barbora Lankašová (vývoj a tvorba pomůcek, texty)

Z MEDIÍ:

__________________________________________________________________________________________

Moderní škola hrou: Maminky ze Smržovky vyrábějí zábavné výukové pomůcky


Barbora Lankašová a Lucie Rakušanová uspěly se svými

zábavnými školními pomůckami Aktivní žák i v regionálním

kole soutěže pro začínající podnikatele -

rOZHLAS FOTO

 

 

 

 

 

 

 

 

 Foto: Jaroslav Hoření 

Poslechněte si rozhovor: http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3884277

 

Barbora Lankašová a Lucie Rakušanová uspěly se svými zábavnými školními pomůckami Aktivní žák i v regionálním kole soutěže pro začínající podnikateleFoto: Jaroslav Hoření

Pavoučí síť, dlouhé limuzíny či pádící hadi, to není výčet hraček v mateřské škole, ale pár nezvyklých názvů učebních pomůcek, které vymyslely dvě mladé maminky ze Smržovky. Na mateřské dovolené se jim zastesklo po škole, a tak si pořídily Aktivního žáka – takovou moderní školu hrou. Co je to zač? Čtěte.

Kamarádky Barbora Lankašová a Lucie Rakušanová svoji spolupráci začaly na Základní škole Smržovka, kde dva roky učily v jedné třídě a sbíraly zkušenosti. Na jejich základě pak vznikly a dále vznikají zábavné učební pomůcky.

„Aktivní žák vychází z našich zkušeností a také z tajných přání a vnitřních myšlenek a nápadů, které jsme chtěly uskutečnit a poslat je dál," vysvětluje nad hromadou různých kartiček Barbora Lankašová.

Matematický pavouk a háďata českého jazyka

„To je pomůcka na pády podstatných jmen, kdy děti tvoří ze slov dlouhé hady podle toho, jak ta slova na sebe podle pádů navazují."

Podívejme se nejprve na matematiku. K procvičování malé násobilky slouží v Aktivním žákovi pavoučí síť. „Na laminovanou kartu s barevnou pavučinou hodíte plastového pavouka a příklad tvoří třeba pravá přední a levá zadní noha. Vypočítáte, zapíšete mazacím fixem a zkontrolujete s tabulkou s výsledky," popisuje Lucie Rakušanová jeden z možných zábavných způsobů učení matematiky. Další matematické hry nesou například názvy Motýly, Mouchy či Stobotka.

Pomůcky Aktivní žák mají dětem zpříjemnit výuku, předpokládá se ale, že dítka budou během své práce aktivní

Další sada pomůcek slouží pro procvičování českého jazyka. Náměstíčko, Pohádky, balónky a také Pádící hadi. „To je pomůcka na pády podstatných jmen, kdy děti tvoří ze slov dlouhé hady podle toho, jak ta slova na sebe podle pádů navazují," upřesňuje Lankašová. Učební pomůcky ze Smržovky se věnují také prvouce a nejsou určené jen pro školy ale také domů, do rodin. Učit se s nimi mohou jednotlivci i skupinky.

Úspěch v podnikatelském start-upu

„Připravily jsme také pro děti, hlavně prvňáčky výzdobu třídy, kam si obrázky doplňují aktivity, které je čekají, kdy mají narozeniny a svátky. Mně jako výtvarně nenadané učitelce to chybělo, a tak to vytvořila Lucka," říká Barbora, která s Lucií tvoří opravdu sehraný tým. Potvrzuje to i úspěch v krajském kole T-Mobile Rozjezdy 2017, které maminky ze Smržovky vyhrály. „Aktivní žák určitě nezanikne a bude pokračovat dál i po mateřské. Těšíme se na to," dodává Lucie Rakušanová.

http://www.rozhlas.cz/liberec/koktejl/_zprava/moderni-skola-hrou-maminky-ze-smrzovky-vyrabeji-zabavne-vyukove-pomucky--1737720

________________________________________________________________________________________

PODNIKATEL.CZ, 28.6.2017

 "Podnikání i přes všechny překážky stále láká


Rozjezdy jsou jedním ze dvou stěžejních projektů společnosti T-Mobile v rámci společenské odpovědnosti. Pomáhají začínajícím drobným regionálním podnikatelům, mezi nimiž jsou často matky na rodičovské, lidé, kteří přišli o práci nebo kteří žijí v regionu s nižší zaměstnaností. I díky nim se začalo víc mluvit o e-shopu Aktivnížák.cz, za kterým stojí dvě učitelky na mateřské. O cenách, které vítězové získají, jsme netušily. Braly jsme to jako výzvu pro reklamu. Finanční výhru investujeme do technického vybavení, což nám usnadní práci, a zase se posuneme o kus dál, říkají shodně Barbora Lankašová a Lucie Rakušanová. Podnikat začaly jen s minimem peněz a všechno si dělají samy. Vycházely ze svých osobních zkušeností a přinesly na trh sady pro zápis do prvních tříd. Do budoucna by chtěly více proniknout k rodinám, protože jejich originální pomůcky jsou vhodné jak pro budoucí prvňáčky, tak pro děti, které doma potřebují zábavně a efektivně procvičovat učivo."

http://www.podnikatel.cz/clanky/ziskejte-snadno-potrebne-know-how-a-medialni-podporu-pro-rozjezd-byznysu/

 

 

_______________________________________________________________________________________________

 

Z JABLONECKÉHO DENÍKU - MOJE JABLONECKO, 1.6.2017

Kamarádky ze Smržovky zabodovaly se vzdělávacím projektem pro děti


Smržovka - Autorky projektu Aktivní žák, který obsahuje pomůcky pro děti, slaví úspěchy.

Jablonecký deník

Zpestřit si mateřskou dovolenou podnikáním může být sázka do loterie. Kamarádkám Barboře Lankašové a Lucii Rakušanové ze Smržovky se ale vyplatila. O tom svědčí i vítězství v regionálním kole soutěže T-Mobile Rozjezdy, která je určená začínajícím podnikatelům.

Na cestu za úspěchem se kolegyně vydaly během mateřské dovolené. „Učily jsme společně na jedné škole. A u kočárků jsme si řekly, že by nás bavilo nějak se odreagovat a zároveň pracovat na pomůckách, které jsme si již předtím vyráběly do školy," říká Barbora Lankašová.

Díky společnému náhledu na výuku dětí vznikl projekt Aktivní žák, který nabízí originální didaktické pomůcky. Jedná se o laminátové kartičky obsahující učivo zejména prvního stupně základních škol či témata vhodná pro předškolní děti. Žáčci si na nich procvičují logické myšlení či rozvíjí motoriku.

Na trhu je celá řada pedagogických pomůcek, přesto je o ty smržovské zájem. „Snažíme se mít originální vizuální nápad, aby děti zaujal. Zároveň vyrábíme i pomůcky vhodné pro kooperativní výuku ve dvojicích či skupině," vysvětluje Lucie Rakušanová a dodává, že pomůcky jsou vždy vybavené informační brožurkou s návodem. Ten pomůže jak učitelům s přípravou hodiny, tak rodičům. Děti si své chyby samy zkontrolují Pomůcky jsou navíc řešené tak, aby si dítě mohlo výsledek samo zkontrolovat. To oceňují zejména malotřídky.

Zatím nejúspěšnějším produktem mezi didaktickými pomůckami Aktivní žák je sada pro zápis dítěte do první třídy. „V podstatě neexistovala žádná ucelená sada, kterou by mohly školy využít. My jim můžeme nabídnout komplexní materiál, který obsahuje například, hodnotící kartičky pro žáky ale i dotazníky pro učitele" říká Lankašová.

Příprava na celostátní kolo
Po výhře v regionálním kole soutěže pro začínající podnikatele se Lucie s Barborou připravují na celonárodní kolo. „Z vítězství jsme měly ohromnou radost. Přitom jsme se o celé soutěži dozvěděly čistě náhodou od Dariny Bitmanové, která se jí účastnila v minulosti. Výhra pro nás znamená takové utvrzení v tom, co děláme, a zároveň ocenění práce, kterou do našeho projektu vkládáme. Uvidíme, jak dopadne celorepublikové finále," doplňuje autorka Lucie Rakušanová. 

Autor: Denisa Albaniová


Zdroj: http://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/aktivni_zak_projekt_smrzovka_20170601.html

______________________________________________________________________________________________ 

 

iDNES.cz, 23.5.2017


"Učitelky Barbora Lankašová a Lucie Rakušanová dělají svými pomůckami školu...

Učitelky Barbora Lankašová a Lucie Rakušanová dělají svými pomůckami školu zábavnější. | foto: Ota Bartovský, MAFRA
Jejich nápad ocenila nedávno i firma T-Mobile v soutěži Rozjezdy pro začínající podnikatele. Za Liberecký kraj v ní vyhrály první místo. Na trhu přitom nejsou vůbec dlouho.

Internetový obchod Aktivní žák spustily loni v srpnu po devítiměsíčních přípravách. Od té doby vymyslely přes padesát pomůcek pro použití v matematice, českém jazyce, prvouce, ale třeba i při zápisech do první třídy.

Lucie Rakušanová a Barbora Lankašová se poznaly před lety ve škole, kdy spolupracovaly jako učitelky při hodinách. Společně se ocitly také na mateřské dovolené, kde začaly přemýšlet nad seberealizací.

„Měly jsme chuť něco rozjet, a protože víme, jak moc času učitelům sebere, když si chtějí nějakou pomůcku sami vyrobit, tak jsme si řekly, že jim ten čas pomůžeme ušetřit," přiblížila Barbora Lankašová.

Z praxe ví, v čem děti nejvíce chybují
Ona sama je lektorkou kooperativního vyučování, a tak ví, jaké v něm mají učitelé mezery a jak náročné je pracovat s celou třídou tak, aby se nikdo nenudil.

„Naše pomůcky jsou zaměřené jak na individuální práci, tak i na kooperativní, tedy takovou, do níž se zapojí úplně všichni, je vyloučeno, aby se některý žák jen takzvaně vezl s ostatními," přiblížila Barbora.

„Z praxe jsme věděly, v čem děti nejvíce chybují, co se jim hůře učí. Třeba vyjmenovaná slova mohou být pro některé školáky těžká a učitelé opravdu vymýšlejí všechno možné, jak jim to učení usnadnit. My jsme vyrobily hru s kostkou a figurkami, kdy ve dvojicích postupují po takových mráčkách a doplňují správné i a y. Samy si to pak mohou i zkontrolovat. Na procvičování násobilky zase házejí umělohmotného pavoučka do pavučiny a vytvářejí příklady," prozradila Lucie Rakušanová.

Z dvojice je právě ona tou, která dá nápadu obraz. Vymýšlí, maluje, vytváří, zatímco na její kamarádku zbývá pomůcku popsat tak, aby byla co nejvíce srozumitelná. Pomůcky nemají nahradit učebnice, jsou jenom zábavným doplňkem do hodiny, který dítěti pomůže si učivo snadněji zapamatovat.

„Určitě nešijeme nic horkou jehlou, než nějakou pomůcku uvedeme na trh, trvá to třeba dva měsíce. Něco vymyslíme, řekneme si zhruba, jak by to mohlo vypadat, pak nad tím hodně diskutujeme, vyrobíme to a pak vyzkoušíme v praxi. Nejdříve na sobě, pak i na dalších lidech," popsala Barbora.

Dosud na jejich nabídku zareagovalo 111 škol z celé republiky, mezi nimi také velká část malotřídek. „Když chtějí třeba zakázku pro 24 dětí, jsme schopni ji do dvou dnů dodat, jinak máme ale objednací dobu čtrnáct dní. Někdy se nám toho nahromadí opravdu hodně, tak abychom měly jistotu, že to opravdu zvládneme," doplnila Lucie.

Co kus, to originál
Kromě pomůcek do předmětů je v nabídce třeba i malovaný rozvrh hodin pro prvňáčky, kteří ještě neumějí pořádně číst.

„Když jsem ještě v první třídě učila, tak jsem něco takového sháněla, aby si podle rozvrhu mohly děti samy připravit věci na lavici, nebo i doma do tašky. Tím, že jsou obrázky vtipné, tak se dětem dobře pamatují a jsou schopny podle nich poznat, jaký předmět mají," upozornila Barbora.

Výroba pomůcek spolyká hodně času, tím, že jsou obě ženy na mateřské dovolené, tvoří převážně po večerech nebo v době, kdy děti odpočívají.

„Před zápisy do škol, kdy jsme měly hodně objednávek, stříhaly i naše maminky, ale jinak se snažíme rodinu příliš nezapojovat. Některé věci jsou náročné, ale třeba kolečka už za nás vystřihuje strojek. Jinak ale všechno děláme ručně, takže co kus, to originál," dodala Lucie.

Své podnikání začínaly takřka od nuly, zařídily si živnostenský list, koupily dvě laminovačky, nějaký materiál. Toho, že jim nápady dojdou, se nebojí. A zatím ani nehrozí, že by si „lezly na nervy."

Pomáhá, že mají společný náhled na život i výchovu a jejich děti si spolu rozumí. „Je toho ještě spoustu, co se dá vytvořit. Začínaly jsme s třiceti pomůckami, teď jich máme přes padesát. Snažíme se být jiné než konkurence třeba jen v tom, že děláme netradiční tvary pomůcek. Jen se o nás asi ještě tolik neví," uzavřela Barbora Lankašová."

Autor: Jana Pšeničková


Zdroj: http://liberec.idnes.cz/smrzovske-ucitelky-vymyslely-specialni-skolni-pomucky-pro-deti-pyf-/liberec-zpravy.aspx?c=A170523_155234_liberec-zpravy_tm

 _______________________________________________________________________________________________

 

Z JABLONECKÉHO DENÍKU - Z REGIONU, 21.4.2017

"Soutěž vyhrála didaktická pomůcka pro školáky


Severní Čechy - Letošní ročník T-Mobile Rozjezdy pro začínající podnikatele už má v Libereckém kraji svého vítěze. Tím se stal projekt Aktivní žák. Inovativní vyučovací pomůcky pro české základní školy Barbory Lankašové.

T-Mobile

Na druhém místě se umístila Kateřina Kopecká z Liberce s projektem prodeje dárkových krabiček na přání. Třetí místo obsadil Vojtěch Bajzík s designovým světlem z českého křišťálu, který v sobě „skrývá" i nabíječku na mobilní telefony.

Liberecký kraj zastupovalo v soutěži 18 projektů, o třetinu více než vloni. Ženy i muži letos přihlásili shodně po devíti projektech. Soutěžící byli nejčastěji ve věku 25–34 let. Během regionálního kola, které proběhlo 20. dubna v Inovačním centru Ústeckého kraje, zaujal porotu nejvíce projekt inovativních vyučovacích pomůcek pro české základní školy od Barbory Lankašové s názvem Aktivní žák. Na druhém místě se umístila Kateřina Kopecká z Liberce s projektem prodeje dárkových krabiček na přání. Třetí místo obsadil Vojtěch Bajzík s designovým světlem z českého křišťálu, který v sobě „skrývá" i nabíječku na mobilní telefony.

„Byli jsme velmi mile překvapeni kvalitou všech projektů v rámci Libereckého kraje a rozhodnout
o vítězi bylo opravdu nelehké", říká předsedkyně poroty Michaela Blažejová z T-Mobile. „Opět se potvrdilo, že Liberec je kolébkou designu a řemesel a má obrovský potenciál zejména díky své příhraniční lokalitě," dodává Jana Měchurová, manažerka poradců pro podnikatele Česká spořitelna.

Díky T-Mobile Rozjezdům se v minulosti na vlastní nohy postavili úspěšní severočeští podnikatelé jako například Pavlína Štěpánková (Mateřská škola skřítka Ostružinky, Svojkov), Denisa Veselá (pekárna psích sušenek Bone Apetit, Liberec) nebo Darina Bitmanová (dětské capáčky Dadoos, Smržovka).

Do sedmého ročníku projektu T-Mobile Rozjezdy začínající podnikatelé přihlásili rekordních 443 nápadů. Pro vítěze jsou připraveny ceny ve výši přes 3 milióny korun. Regionální výherce může získat podporu za více než 100 000 korun, kromě peněz do začátku také služby, které start podnikání značně usnadní. Celostátní vítěz vyhrává Cenu poroty – finanční odměna, balíček služeb a poradenství pro rozjezd podnikání spolu s regionálním vítězstvím tak dohromady dosahují zhruba 600 000 korun. Na vítěze veřejnosti, o němž rozhodne on-line hlasování, čeká také výrazná pomoc do začátku podnikání."

Autor: Jana Švecová


Zdroj: http://jablonecky.denik.cz/z-regionu/soutez-vyhrala-didakticka-pomucka-pro-skolaky-20170421.html

_______________________________________________________________________________________________

 http://www.smrzovka.cz/assets/File.ashx?id_org=15132&id_dokumenty=7912

článek

 

 

Předvolby soukromí
Soubory cookie používáme k vylepšení vaší návštěvy tohoto webu, k analýze jeho výkonu a ke shromažďování údajů o jeho používání. Můžeme k tomu použít nástroje a služby třetích stran a shromážděná data mohou být přenášena partnerům v EU, USA nebo jiných zemích. Kliknutím na „Přijmout všechny soubory cookie“ vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním. Níže můžete najít podrobné informace nebo upravit své preference.

Zásady ochrany soukromí

Ukázat podrobnosti

Přihlášení