MOTÝLI – ČTENÍ S POROZUMĚNÍM
Děti jsou rozděleny do dvoučlenných až čtyřčlenných skupin. Každá si zvolí svého čtenáře, který si vezme kartu s textem tak, aby mu do ní nikdo jiný nenahlížel. Čtenář hlasitě čte verše označené číslem 1, ostatní poslouchají a pozorují 6 odlišných obrázků motýlů. Poté si každý sám k sobě zapíše číslomotýla z obrázku, o které text pojednával. Následně čtenář pokračuje další úlohou číslo 2. Stejným způsobem probíhá celá aktivita. Poslední verše označené číslem 6 vybízejí děti, aby napsaly jednu větu o posledním motýlovi, kterou určily.
Pomůcka obsahuje celkem 20 básní ke zjištění správného motýla na 4 čtecích kartách určených čtenářům, 4 další básně vyzývají děti, aby napsaly větu o konkrétním motýlovi.
OBSAH BALENÍ pro jednu skupinu:
· 6 obrázků motýlů formátu A6
· 4 veršované čtecí karty (24 úkolů tvořených básněmi) s řešením