Teploměr
a) KROKOVACÍ PÁS lze prvotně využít bez čísel, kdy odstraníme první a poslední kartu (konce teploměru) a otočíme karty na rub. Pouze číslo s nulou zůstává obrácené obrázkem vzhůru. Dítě si stoupne na nulu, kterou považuje za start. Dostane pokyn, kolik má udělat kroků. Po splnění úkolu může obrátit list, na němž stojí, a pokud zná číslice, zjistí, zda odpovídá té hodnotě, kterou určil při dokončení pohybu.
b) KROKOVACÍ PÁS s čísly, kdy odstraníme první a poslední kartu (konce teploměru) z důvodu propojení počtu kroků s grafickým záznamem čísla, které děti teprve poznávají.
c) SCHODY, kdy jsou karty označené čísly, první a poslední karta značí teploměr – jde o představu o pojmech „výše než" a „níže než". Využívá se hlavně pro nácvik sčítání a odčítání. Díky rytmickému pohybu chůze po jednotlivých číslech krokovacího pásu děti propojují akustickou podobu čísla se zvukovým a pohybovým rytmem. Následně se děti lépe orientují na číselné ose, názorně se připravují na řešení rovnic.
Další součástí pomůcky jsou 2 zmenšené krokovací pásy určené pro jednotlivce na lavici. Můžete si vybrat variantu s čísly od -2 do 10, nebo do 20. Děti se po pásech pohybují pomocí figurek. Nejraději mají, pokud si mohou vybrat své panáčky – např. z kinder vajíček, z lega apod. Důležité je, aby na figurkách bylo jasné, kde mají přední a zadní část.
Obsah:
· 1x krokovací pás ve tvaru teploměru určený pro chůzi – 18 barevných stran formátu A3
· krokovací pás na lavici pro jednotlivce (-5 až 10) podle počtu žáků
· krokovací pás na lavici pro jednotlivce (-2 až 20) podle počtu žáků
· 1x anotace